Ridläger 2012 <3

Kom hem från det igår, eller idag kanske jag ska säga. Vi fick punka på bilen så vi fick byta till ett däck som inte klarade av att man körde mer än 80 km/h så vi kom hem halv två typ... Fast vaknade ändå runt 10 idag :) 
Årets ridläger har varit helt underbart, fick en häst som heter Toppur (det betyder Pannlugg på islänska) som var en 10 årig valack. Han var nog den finaste häst jag har ridit. Han var rädd för väldigt mycket, och jag fick följa med på en liten skentur i paddocken. Han kan inte hjälpa det, när hästar blir rädda så springer dom, så är det bara. Han var jätte gosig och älskade när man höll på att klia honom i ansiktet. Jag saknar honom så :'( ♥ Dom sa att dom inte skulle sälja honom, men det sa dom om Freisting som jag hade förra året också, och hon blev såld. Så jag får hoppas på det bästa, för jag vill så gärna sitta på hans rygg igen ♥ 
Det var ganska få på ridlägret i år, 13 st. 5 st färre än förra året, vilket var mysigt. Fick flera nya vänner som är hur fina som helst. 
Nu är det bara att vänta tills nästa sommar...
Toppur♥
Från vänster: Rodi, Ida, Kveikja, Toppur, Jag. Jag vet att jag ser smällfet ut på bilden, så vill inte ha någon elak komentar igen!
Dräktiga Polly ♥
En veckas gammalt föl och hans mamma ♥
Hästarna betade fritt på en strand ef'ter att vi hade badat med dom. Och ja, jag gled av hästen i vattnet precis som förra året... :P
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lliisass

Vardag - Häst - Foto

RSS 2.0