Portugal - Dag 1

Den här dagen var det otroligt varmt, runt 33+ tror jag, så självklart skulle vi gå till stranden! Direkt efter frukost packade vi strandväskan och gick längst den långa härliga strandpromenaden tills vi kom till den perfekta strandplatsen.
Det är ju atlanten, så vattnet var inte särskillt varmt, runt 20+, men det var väldigt skönt och uppfriskande eftersom det var så varmt i luften. Vattnet är ju också väldigt salt där, och det var jag inte beredd på först så jag sprang snabbt i vattnet med ögonen öppna, och det sved.
När vi hade varit på stranden ett tag gick vi omkring lite i stan, hittade ett köpcentrum där vi köpte vindruvor (portugisiska vindruvor = perfektion), och en t-shirt till mig. Med englandsflagga ;) (i spanien köpte jag ett armband med olika london berlocker... älskar england hehe).
Sen på kvällen när det hade svalnat av lite så gick vi och badade igen. Det var mycket kallare då, så vi stannade inte så länge.
Sen på kvällen somnade vi trötta och matta, haha.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

lliisass

Vardag - Häst - Foto

RSS 2.0